Урок 1. Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Роль інформації в житті людини
Практичні завдання
Завдання 1. Гра
Пригадай, як органи чуття допомагають
людині сприймати повідомлення про навколишній світ. Перевір себе у грі.
Завдання 2. Правила поведінки
Досліди, як інформація, подана на картках
у комп’ютерній грі, може бути корисною
для прийняття рішення про правильну
поведінку в комп’ютерному класі.
Завдання 3. Котик Дуба
Відкрий програму
Pilas Bloques. У рівні 1
обери завдання 1.
Досліди, яку інформацію потрібно мати, щоб виконувати завдання у грі та нагодувати
котика.
Урок 2. Способи подання повідомлень. Джерело інформації
Практичні завдання
Завдання 1. Гра
Розподіли в коробки приклади способів
подання повідомлень. Для цього після того,
як побачиш на екрані приклад, — натисни
лівою кнопкою миші на потрібній коробці.
Завдання 2. Семафорна абетка
Для подання повідомлень із кораблів використовують
таку «мову жестів» (семафорну абетку).
Придумай просте повідомлення, використовуючи запропоновані жести. Перевір, чи зрозуміє твоє повідомлення
сусід або сусідка ліворуч.
Завдання 3. Алгоритм для котика
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 обери завдання 2.
Склади алгоритм, за яким котик Дуба з’їсть свій обід. Визнач,
які способи подання інформації використані у програмі.
Урок 3. Носії інформації, символи, кодування і декодування
Практичні завдання
Завдання 1. Код і приклад
З’єднай спосіб кодування та приклад.
Завдання 2. Обід для котика
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 обери завдання 3. Склади алгоритм, за яким котик Дуба з’їсть свій обід. Визнач,
якими символами у програмі позначено перешкоди. Який
спосіб обрали розробники гри, щоб указати напрямок
руху котика?
Урок 4. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією
Практичні завдання
Завдання 1. Від абака до комп’ютера
З’єднай назву пристрою для обчислення
та відповідне зображення за наведеним
прикладом.
Завдання 2. Комп’ютерна гра
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1
обери завдання 4. Склади алгоритм,
за яким котик Дуба з’їсть свій обід.
Поміркуй, чи могли твої однолітки 100 років тому грати в таку гру. Досліди, у які ігри
в дитинстві грали твої рідні. Установи, що означає —
настільна гра.
Урок 5. Пристрої введення та виведення, передавання та зберігання інформації
Практичні завдання
Завдання 1. Групування пристроїв
Об’єднай зображення пристроїв у три
групи.
Завдання 2. Комп’ютерна гра
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 обери завдання 5.
Склади алгоритм, за яким котик Дуба з’їсть свій обід. Перевір, чи можна для завдання створити два різні алгоритми.
Які пристрої ти використовуєш у грі? Яке їхнє призначення?
Завдання 3. Пристрої зберігання
інформації
Досліди, чи можна підключити до персонального комп’ютера флешнакопичувач. Для цього перевір наявність на системному блоці спеціального роз’єму.
Скільки таких накопичувачів можна під’єднати? Які ще
пристрої під’єднують до комп’ютера подібним чином?
Урок 6. Структурування інформації
Практичні завдання
Завдання 1. Папка
Створи папку й назви її своїм прізвищем. Дій за таким
алгоритмом.
1. Клацни правою кнопкою миші у вільному від інших
об’єктів місці вікна папки або Робочого стола.
2. У контекстному меню, що з’явилося, вибери вказівку
Створити.
3. У меню обери вказівку Папку. З’явиться значок нової
папки, для якої автоматично пропонується ім’я Створити папку.
4. Введи ім’я папки — твоє Прізвище. Тут будуть зберігатися твої файли.
5. Клацни за межами значка папки для завершення.
Завдання 2. Вкладена папка
Створи в папці Прізвище вкладену папку Алгоритми. Дій так.
1. Відкрий папку Прізвище. Для цього двічі клацни лівою
кнопкою миші на значку папки Прізвище.
2. У меню Основне обери інструмент СТВОРИТИ ПАПКУ.
3. Замість пропонованого імені Нова папка
введи назву папки Алгоритми.
4. Клацни за межами значка папки для завершення.
5. Закрий вікно папки.
Завдання 3. Зберігаємо алгоритм
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 обери завдання 6. Склади алгоритм, за яким котик Дуба з’їсть свій обід.
Досліди, що відбувається, коли натиснути кнопку ЗБЕРЕГТИ.
Урок 7. Поняття про мережу Інтернет, веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання
Практичні завдання
Завдання 1. Гра у слова
Клацни на числі у клітинці та запиши
слово, яке продовжить фразу.
Завдання 2. Мишка Літі
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1
перейди до завдань У пошуках салату та томатів. Обери завдання 1.
Перевір, чи зможе мишка Літі приготувати обід з томату та салату за
таким алгоритмом. За потреби виправ його.
Урок 8. Програма-браузер. Закладки у браузері
Практичні завдання
Завдання 1. Створення закладки
1. Відкрий браузер, установлений на твоєму комп’ютері.
2. Порівняй вікно відкритого браузера з вікном на малюнку в підручнику.
4. Дочекайся завантаження сайта.
5. Додай закладку на сайт до папки Уподобання.
Завдання 2. Вікно браузера
Знайди назви елементів вікна браузера
за позначеним фрагментом малюнка.
Завдання 3. Мишка Літі
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 перейди до завдань
У пошуках салату та томатів. Обери завдання 2. Склади
https://bit.ly/35ljWTX
42
алгоритм, за яким мишка Літі готує обід з томату та салату. Скільки різних алгоритмів можна скласти? Яку найменшу кількість команд можна використати в алгоритмі,
що приводить до бажаного результату?
Урок 9. Пошук інформації в Інтернеті. Достовірна інформація. Авторське право. Безпечна робота в Інтернеті
Практичні завдання
Завдання 1. Займи позицію
Розподіли твердження у дві групи: як слід
діяти під час роботи з інтернетом і як діяти
не варто.
Завдання 2. Коті-художниця
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 обери групу завдань
Коті починає малювати. Обери завдання . Склади
алгоритм, за яким лама Коті домалює вежу.
Завдання 3. Достовірна інформація
Досліди, яка інформація може бути достовірною. Визнач,
які засоби пошуку варто використати, щоб перевірити
достовірність інформації в інтернеті:
завтра в моєму населеному пункті буде дощ;
найвища наземна тварина світу — жирафа;
найдовша річка у світі міститься в Україні.
Урок 10. Види об'єктів: текстові, графічні. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо
Практичні завдання
Завдання 1. Лисичка Тото
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 перейди до завдань Слова Тото. Обери завдання 1. Склади алгоритм, за яким лисичка Тото має
прочитати слово. Візьми до уваги, що лисичка читає, коли
рухається по літерах. Які літери «перечитує» виконавець
алгоритму? Чи можна вважати дії лисички за створеним
алгоритмом подібними до роботи з пристроєм для читання текстів?
Завдання 2. Робота з електронною книжкою
Для різних смартфонів розроблено багато різних програм для читання
текстів, наприклад ReadEra.
Продемонструйте одне одному особливості роботи з текстами у своєму смартфоні або електронній книжці. Якщо
у вас немає таких пристроїв, то скористайтеся тим, що
запропонує вчитель або вчителька. Дослідіть інструменти
для швидкого доступу до сторінок і текстів.
Урок 11. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники
Практичні завдання
Завдання 1. Словник
Відкрий в інтернеті словник української мови. Знайди тлумачення слів: тканина,
повсть, фліс, фетр, трикотаж. Сформулюй
правила використання онлайн-словників.
Розглянь клаптики тканини та спробуй їх на
дотик. Порівняй з інформацією, яку отримано у словнику. Чи
є вона достатньою, щоб розпізнати назву кожної з тканин?
Завдання 2. Лисичка Тото
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 перейди до завдань
Слова Тото.
Обери завдання 2. Склади алгоритм, за яким
лисичка Тото прочитає слово.
Завдання 3. Що це?
Досліди призначення сайта.
Обери зі списку можливе призначення:
віртуальна бібліотека, портал, електронний словник, довідник, енциклопедія, сайт
для навчання онлайн.
Практичні завдання в зошиті
Завдання 1
Завдання 2
Урок 12. Текстові редактори
Практичні завдання
Завдання 1. Лисичка Тото
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1
перейди до завдань Слова Тото.
Обери завдання 3. Розгадай слово,
яке має прочитати лисичка Тото.
Склади алгоритм, за яким має діяти лисичка.
Завдання 2. Блокнот
Відкрий програму Блокнот (WordPad).
Напиши за допомогою клавіш
клавіатури речення:
Автори, редактори, художники, коректори,
макетувальники — усі ці люди беруть участь
у створенні книжки.
Досліди, які клавіші потрібно використати, щоб отримати велику літеру, кому, крапку, тире. Зроби висновок, чи
можна вважати програму Блокнот текстовим редактором.
Урок 13. Уведення символів за допомогою клавіатури. Введення тексту. Правила введення та редагування тексту
Практичні завдання
Завдання 1. Слова й малюнки
У тексті про нові захоплення Петрика, Оленки і Дениса деякі
слова подано малюнками. Заміни малюнки в тексті словами.
1. Завантаж на робочий стіл документ Слова та малюнки
2. Установи текстовий курсор після малюнків у першому
рядку. Натискай клавішу Backspace, щоб видалити
малюнки.
3. Введи в цьому місці слова, що відповідають малюнкам.
4. Установи текстовий курсор перед наступним малюнком
та натисни клавішу Delete. Введи слово, яке відповідає
малюнку.
5. Закрий вікно редактора. Збережи отриманий документ.
Завдання 2. Загадки
Відредагуй текст так, щоб замість цифр
були розділові знаки, які їм відповідають на клавішах клавіатури.
1. Завантаж на робочий стіл документ Загадка
2. Розмісти текстовий курсор після цифри 4 у третьому
рядку тексту. Натисни клавішу Backspace.
3. Натисни одночасно клавіші Shift і 4.
4. Діючи аналогічно, заверши редагування документа.
5. Збережи відредагований документ.
Завдання 3. Редагуємо алгоритм
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 перейди до завдань
Слова Тото. Обери завдання 5. Виправ алгоритм, щоб
лисичка правильно прочитала слово.
Урок 14. Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити
Практичні завдання
Завдання 1. Поведінка за столом
Відредагуй текст Поведінка застолом так, щоб кожне правило починалося з нового абзацу. Виправ у тексті помилки.
Завдання 2. Броненосець Літі готує салат
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 перейди до завдань
Секрети салатів. Обери завдання 1. Склади алгоритм,
за яким броненосець Літі приготує салат.
Урок 15. Інформаційний об’єкт.
Властивості об'єкта. Створення моделі об’єкта за заданими властивостями.
Зміна значень властивостей об’єкта (колір тексту, шрифт, накреслення)
Практичні завдання
Завдання 1. Зайве слово
У документі виділи зайве слово
в кожному реченні червоним кольором і підкресли його.
Зверни увагу на перший рядок.
Завдання 2. Текст за зразком
Відформатуй текст. Придумай заголовок. Запиши його перед текстом
по центру сторінки.
У 2 реченні слово дитина зроби накреслення напівжирним, червоного кольору, слово досвід - накреслення курсив, синього кольору, слово життєві - накреслення підкресленний, зеленого кольору.
Завдання 3. Броненосець Літі готує салат
Відкрий програму
Pilas Bloques
. У рівні 1 перейди до завдань
Секрети салатів. Обери завдання 2. Склади алгоритм,
за яким броненосець Літі приготує салат. Збережи складений алгоритм. Використай команду.
Порівняй, чим подібні та чим відрізняються операції
зберігання алгоритму й текстового документа.
Комментариев нет:
Отправить комментарий